Estic embarassada?
Bona tarda,
Primer de tot gràcies per llegir-me.
Tinc 16 anys. Fa just 12 dies que vaig tenir relacions sexuals amb la meva parella i, desgraciadament, no portàvem cap preservatiu; ho vam fer sense. El noi em va dir que anés al metge que em donarien la pastilla 'DEL DÍA DESPUÉS', que ell no podia acompanyar-me. Hi vaig anar als dos dies cosa que la pastilla me la vaig prendre al voltant de 40h després d'haver tingut relacions. Vaig tenir alguns dels símptomes de la pastilla (marejos, mal d'estómac) però tot bé. Ahir al vespre vaig veure que m'havia tacat però de fluix marró. Vaig preguntar-me si era algun símptoma d'embaràs i vaig buscar informació a internet; deia que a vegades sortia abans o després de la menstruació però també que era un primer símptoma d'embaràs. La regla m'ha de venir en 6 dies... (15 d'agost)
Espero resposta que pugui aclarir els meus dubtes de poder estar embarassada,
Petons.
ADOLESCENT
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
Vaig per ordre:
- Aquest tacat de color marró pot ser una conseqüència precíssament de la pastilla que et vas prendre, ja que canvia tot el cicle de la regla.
- La pastilla de l'endemà NO és un mètode anticonceptiu normal, sinó d'URGÈNCIA. Per tant, el seu ús ha de ser per casos molt concrets, per exemple quan es trenca el preservatiu.
- La pastilla de l'endemà NO és 100% fiable, de manera que no ens podem arriscar d'aquesta manera! A més, al final provoca més patiment que una altra cosa, perquè estàs patint per un embaràs... I el sexe és per passar-ho bé.
- Si ja teniu relacions sexuals, és la vostra responsabilitat portar i tenir preservatius sempre. Les relacions no venen per sorpresa! (oi que a ningú se li acut anar amb moto sense casc i dir que se l'ha oblidat a casa?)
Una abraçada i espero haver-te ajudat!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat