Dubtes
holaa tinc uns dubtes, ho vull fer amb el meu novio pero tinc por que em fagi mal(se que fa mal per els nervis pero al ser el primer cop es inevitable els nervis), tambe tinc por de quedarme embarassada.Se que si utilitzes condo evites infeccions i l'embaras pero encara i aixi em fa por, he pensat d'utilitzar condons extrasegurs que venen. son realment mes segurs?
tambe vull saber que fer si el condo falles o es petes i com esta el tema del abortament, Apart d'aixo si el meu novio es corre fora (utilitzant condo) , seria una forma d'evitar posibles problemes?
moltisimes gracies!!!!!!!!.
IESP

Hola Danielitaa!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Una pregunta: amb tantes pors i dubtes, no has pensat que potser encara no és el moment? Recorda que no cal que et forcis ni anar amb presses, ja que la sexualitat ha de viure's sense por!
Evidentment, existeixen nervis pel primer cop... però no hauria d'haver tantes angoixes.
En cas que decidiu donar el pas, recorda que:
- Heu d'utilitzar el preservatiu des del principi, ja que és l'única manera de protegir-se de les infeccions i l'embaràs.
- Els condons són molt fiables i segurs, ja que tots passen per un control de qualitat (sigiun de marca o no). Vigileu que no estigui caducat, i poseu-lo correctament (un truc és que ell practiqui abans i sàpiga posar-se'l)
- En el nostre país es pot avortar abans de les 12 setmanes per diferents motius. Que la mare no vulgui el bebé (perquè no està preparada, no el buscava.. etc) és un motiu per poder avortar. Però com sempre diem, això NO és un procés fàcil i és millor no haver-ho de viure... Es pot tenir mala sort, però el que no podem fer és provocar que això passi pel fet de no haver utilitzat un mètode anticonceptiu.
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat