Regla
Hola!
Fa quasi quatre anys que tinc la regla, i durant aquests últims anys de tant en quan em feia mal la panxa cada cop que em venia però ara, des de fa uns mesos, cada cop que em ve em fa mal i no sé que fer.. li he comentat a la meva mare, però m'ha dit que es una cosa normal i que li passa a la majoria de dones i, que per tant, no m'he de preocupar massa. Encara que, si us he de dir la veritat no m'agrada haver de tenir mal de panxa, i molt menys si he de sortir o anar a classe. Algun consell? merci!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. El dolor en la menstruació és un dels temes més recurrents al consultori, per tant, veuràs que el que la teva mare diu és cert.
Però, què podem fer amb el dolor? El que et recomanem és que vagis al teu metge de capçalera, al pediatra o al ginecòleg, i li demanis unes pastilles pel dolor, alguna medicació que vagi bé amb el tipus de dolor menstrual que tu tens. Aquests professionals et poden aconsellar quina és la millor medicació pel teu cas en concret.
El que pots provar des de ja és aplicar calor a la zona de la panxa que fa mal, amb una bossa d'aigua calenta o una manta de calor elèctrica. Això et pot ajudar a calmar el dolor.
Per sort o per desgràcia les dones hem de conviure amb la regla molts anys de la nostra vida, el millor que podem fer és acceptar-la i adaptar-nos a ella! Paciència!
Helena Angel @HelenaAL