Virginitat!!
Hola,
sóc una noia de 14 anys i fa uns mesos vaig perdre la virginitat amb el meu nòvio. Els meus pares no en saben res, el meu pare s'enfadaria moltíssim si s'enteres, i la meva mare no ho sé... He decidit espera-me un temps a explicar-ho als meus pares. Ells coneixen al meu nòvio però prefereixo que s'enterin d'aquí més temps.
El dubte és que mai he anat al ginecoleg i amics meus em diuen que hi tindria que anar, i no se que fer. Em fa una mica de cosa anar-hi i a més no sé com anar-hi sense la meva mare. A mi em van dir que a l'ambulatori pots anar tu sola i et fan una visita, però igualment no sé com fer-ho ni si anar-hi. Què tinc que fer?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Al ginecòleg es recomana que s'hi vagi quan es té la regla o amb les primeres relacions sexuals, però no és obligatori, és recomanable però no obligatori, per tant, no pateixis.
Ara bé, si t'interessa anar-hi no has de tenir vergonya, segurament la teva mare no et dirà res, i si et diu alguna cosa hi vols anar per salut. Però si vols esperar a ser major d'edat també pots esperar a no ser que aparegui alguna taca, algun dolor o algun bulto.
Sobretot si ja tens relacions sexuals amb la teva parella el que no pots oblidar mai és l'ús del preservatiu.
Gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat