Sexe
Hola, tinc 16 anys i crec que tinc un problema amb el sexe. A la minima que sento alguna cosa la relaciono amb el sexe. I el que em fa més cosa es que ara casi tothom em vol per fer-ho i m'ho demanen a lo descarat. I com que no tinc vergonya els hi segueixo el rollo.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP.
Gràcies per explicar-nos la teva situació, segurament hi ha més d'una noia que es troba en la mateixa situació que tu.
Per sort, actualment les noies i les dones, podem reclamar, exigir, demanar i mostrar interès pel sexe, sense que se'ns senyali amb el dit. I és fantàstic que si tu vols tenir relacions sexuals amb algú (sempre i quan l'altre persona també vulgui i hi hagi preservatius) les tinguis. Ara bé, això no significa que cada cop que tothom vol tenir relacions sexuals amb tu, tu hi accedeixis sense plantejar-te si ho vols o no.
M'agrada molt una expressió que has utilitzat "seguir el rotllo" que tu segueixis el rotllo a les persones que "tontegen" amb tu o que descaradament et diuen que volen sexe amb tu, no vol dir que hagis de tenir sexe amb ells perquè els hi has seguit el rotllo.
Pots “tontejar”, seguir el rotllo i jugar sense haver d'accedir al sexe. Ningú et pot obligar a fer res que no vulguis fer, MAI. Ara bé, si t'ho passes bé, decideixes per tu mateixa si vols tenir aquella relació sexual, sense cap coartació per part de ningú, i utilitzes preservatiu per la teva salut, ningú et pot jutjar!
Espero haver resolt el que ens plantejaves, de nou, gràcies per la sinceritat!
Helena Angel @HelenaAL