PRIMER PETÓ :s
hola! jo volia preguntar-te com s'ha de fer el primer petó, és a dir, no només un pico, sinó amb la llengua. Perquè fa temps que m'agrada un noi i fa poc em va dir que jo també li agradava a ell, estic molt contenta però sobretot nerviosa ja que anem a la mateixa classe i em fa una mica de vergonya perquè els dos som tímids.. però bé, el cas és que ahir quan vaig anar a dormir vaig estar mensant en com seria si ens féssim un petó, perquè clar, ni ell ni jo hem fet mai cap pató a ningú.. i nose com serà la situació, i no se com es fa, i tinc un pressentiment de que serà molt raro per nosaltres perquè ningun sap com fer, algun consell?
P.D: aprofito per demanar algun consell per no ficar-me tant nerviosa al parlar amb ell :)
Bé, això es tot. Gràcies, de debò! :)
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP.
El primer petó és un gran moment, de nervis i de descobriment! Com fer-ho? Pots practicar amb la teva mà i veure el moviment i el contacte de la teva llengua amb la mà, però no tindrà res a veure amb el petó real amb una altre persona.
L'únic consell que et podem donar és que segueixis els seus moviments, si us feu un petó als llavis, no cal entrar la llengua de cop, fer petons als llavis pot ser molt agradable (inclús hi ha gent que no li agrada el petó amb llengua), i si voleu, poc a poc, anar introduint la llengua, si l'altre respon, doncs segueix, sinó seguiu amb els llavis. I sobretot gaudiu MOLT d'aquest moment!
També ens demanes consell per no ficar-te nerviosa quan parles amb ell, i en referència a aquests nervis et direm que els aprofitis, aquests nervis són senyal que l'altre persona t'atrau, t'agrada i et desperta!! i això és bo!! Per tant, si us agradeu atreviu-vos a parlar i a quedar i el petó ja arribarà!
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL