Regla
Hola adolescents!
Primer de tot donar les gràcies per atendre el meu dubte.
Fa 6 dies que m'hauria d'haber baixat la regla i com us podeu imaginar no m'ha baixat, se que no estic embarassada, tinc novio però el més passat em va baixar la regla i des de llavors no em fet res de res i es impossible que ho estigui.
La veritat és que sempre que se'm retrasa són només 3 o 4 dies com a molt, tinc la regla des de fa 5 anys i no he anat al ginecòleg encara, però quan tornem de vacances aniré.
Tinc una sèrie de dubtes:
1. Perquè tarda tant en baixar-me la regla? Quines poden ser les causes que ho condicionen?
2. Tinc por per anar al ginecòleg per que no se que em faran, encara soc verge, ( he fet "petting") la meva mare m'ha dit que al ser verge el primer cop tenen més cura i no es tan hardcore. Que es lo que solen fer els ginecòlegs la primera vegada que hi va una noia?
3. I l'últim dubte és, vui demanar la píldora perquè tinc molts problemes menstruals, s'avança o s'atrasa molt i quan arriba em fan mal els ovaris i els ronyons i es un mal molt fort, es veritat que la píldora a part de ser un anticonceptiu també la regula i fa que faci menys mal? I quins problemes adversos pot provocar pendre-les?
Moltíssimes gràcies per resoldre els meus dubtes!
PETONS!!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Per no deixar-me cap pregunta sense respondre, copiarem les teves preguntes i les anirem responent:
Pot dependre de molts factors diferents, pèrdua o augment de pes molt brusc, estrès perquè vingui la regla, estar passant per una època d'angoixa, o senzillament que tens la regla irregular. Quan vagis al ginecòleg et podrà donar més informació.
No pateixis, el ginecòleg el que fa és una exploració, si ets verge i li dius, segurament no introduirà res per la vagina, només farà una exploració visual i et preguntarà per les regles, si són doloroses, si són regulars o irregulars, etc....
3. I l'últim dubte és, vull demanar la píndola perquè tinc molts problemes menstruals, s'avança o s’atraça molt i quan arriba em fan mal els ovaris i els ronyons i es un mal molt fort, es veritat que la píndola a part de ser un anticonceptiu també la regula i fa que faci menys mal? I quins problemes adversos pot provocar prendre-les?
Sí, la píndola el que fa és que els teus ovaris deixin de treballar i la regla que produiràs serà falsa i et vindrà la setmana de descans de pastilles, en general estàs 3 setmanes prenent una pastilla al dia i 1 setmana de descans, en aquesta setmana és quan et vindrà la regla. Per aquest motiu la regla es regularitza.
Els efectes de la pastilla depenen molt de la marca i de la persona, això t'ho resoldrà el ginecòleg.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat