Que hem passa?
Hola, tinc 17 anys.
Fa tres mesos que no em baixa la regla i se que no estic embarassada perquè he mantingut relacions sexuals amb protecció (preservatiu), y quan el meu xicot acaba comprovem sempre si aquest esta en perfecte estat, si en algun moment hem dubtat si el preservatiu estava trencat o fet mal be l'em canviat enseguida. Ja m'ha passat altres cops que la regla no m'ha baixat al dia que tocava o s'ha atraçat un mes, però es el primer cop que esta tres mesos sense que baixi. Tinc els símptomes de quan m'ha de baixar, em fan mal els ovaris i tinc pressió a la zona dels ovaris. Estic preocupada, si hem pots ajudar t'ho agrairia.
Gràcies.
IESP

Hola! Gateta 123
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Pel que expliques, la teva regla s'ha retrassat força, així que segurament la millor opció seria anar al metge per a que t'avaluin (amb proves) i et diguin quins motius poder fer que no t'hagi baixat la regla, ja que tu assegures que no és possible que estiguis embarassada.
A més, també pot ser una opció anar a la farmàcia i comprar un "predictor", que indica si hi ha embaràs analitzant l'orina (per si de cas).
I encara que tens 17 anys, has de saber que també en aquesta edat la menstruació pot ser molt irregular, ja que es pateixen canvis hormonals (el cos encara s'està formant), canvis de pes (com aprimar-se de cop) i canvis emocionals (per situacions del dia a dia o pels examens, per exemple).
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat