preguntaaas
hola adolescents per començar gracies per fer el consultori sempre m'ajudeu molt tinc unes quantes preguntes:
1.fa un mes hem va baixar la primera regla i ara no em ve se q alvprincipi es irregular pero com saber quan hem pot venir??
2.Ara m'ha donat per la masturbació m'agrada molt algn cop mm'he ficat bastonets de les orelles pero 4 o 5 q sino no sento gust nose pq ara aixi de cop m'he interesat en aixo alguna idea??
3.L'altre dia vaig veure un video de dos noies liant-se i hem va posar molt pero no soc lesbiana donçs magraden els nois i donçs que hem pasa es l'edat o potser soc bisexual??
moltes gracies petons!!
pd:feu una feina increible
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per les teves paraules, ens animen molt a seguir treballant en el consultori!
1. No pateixis, és normal que els primers anys de la regla aquesta vingui de forma irregular, per tant, no et preocupis. Si en un any o dos no se t'ha regularitzat aleshores el millor seria que anessis a visitar al ginecòleg.
2. És normal que a l'adolescència comencem a sentir curiositat per la sexualitat, i la masturbació és el que ajuda a saber què i com ens agrada sentir plaer. La nostra recomanació és que deixis els bastonets per a les orelles per a la higiene de les teves orelles, no estan dissenyats per a la vagina i et pots fer mal. Intenta descobrir la sexualitat amb les teves mans, el tacte, la pressió, etc....
3. Que un vídeo on dues noies es lien t'exciti no significa que siguis lesbiana o bisexual, el que determina la teva orientació sexual és de qui t'enamores no amb qui tens relacions sexuals.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat