pastilla del dia després
hoola! tinc un dubte bastant gran... fa 4 dies vaig tindre relacions sexuals am la meva parella i vam utilitzar protecció, però va fallar i va trencar-se i el dia després vaig pendre'm la pastilla del dia des´pres(fa 3 dies) i encara no m'ha baixat la regla. L'última regla la vaig tenir el 29 d'octubre i encara no la tinc regulada tot i que és el tercer any que la tinc perquè em van diagnosticar ovaris poliquístics. què faig?? Ajudaa!!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, has de saber que vas actuar correctament en tots dos casos: en primer lloc utilitzant el preservatiu i en segon lloc, anant al metge a demanar la pastilla del dia després. Aquesta pastilla justament el que fa és, a part d'evitar que es produeixi un embaràs, desregular la regla una mica, així que té lògica si no t'ha vingut encara la menstruació.
De totes maneres, per estar segura i tranquil·la, a vegades la millor opció és comprar un "predictor" a la farmàcia, que sol costar uns 9 euros, i detecta si hi ha un embaràs a través de la orina. Si el resultat que surt és negatiu però tampoc et quedes tranquil·la, l'altre bona opció és anar al metge per consultar-ho, on fan proves encara més precisses.
Pensa que a vegades els nervis de pensar que ens hem quedat embarassades, generen més ansietat i provoquen que trigui més en venir la regla... Com veus, el millor es treure's el dubte i anar al metge o a la farmàcia, tu esculls.
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat