proooooooobleeeeemaaaaa
Primer de tot perdo per el titol pero sque aixi es mes facil reconeixer la meva consulta.
El meu problema es que jo sc un noi de 14 anys i soc gay pero absolutament ningu ho sap. Estic molt preocupat perque no se cm dirli a ningu i ja se que em direu k encara k els hi digui ells son la meva famila i em seguiran estimant pero sque no es tant senzill pq el meu avi i el meu pare sempre stan criticant als "maricons" com ells diuen i tinc la sensació de que si els hi dic em miraran cm una cosa rara. A sobre, a tot aixo, si'hi ha de sumar k ara, el mes de juliol stic de vacances al delta de l'ebre i m'estic pillan molt de tios mes grans k jo ( putser 3 o 4 anys mes) i no se que fer necessito consell urgent.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
El que expliques no és gens fàcil, ja que no sabem com reaccionaria la teva familia...
Però pensa que molts adolescents passen pel mateix que tu! Tu no ets qui té un problema, sinó la societat, que encara ens fa creiure que només hi ha un tipus de parella o que hi ha poques persones homosexuals...
Quan et decideixis a expliacr-ho, fes-ho amb algú de molta confiança. I recorda que NO estàs demanant permís ni res per l'estil, simplement vols explicar una intimitat teva que és important. SI t'agradessin les noies, oi que no hauries d'anar a justificar-te amb el teu pare o avi? Doncs el mateix si t'agraden els nois! :)
Ells també necessitaran el seu temps per acceptar-ho o adaptar-se: hi ha persones que els costa més i et trobaràs a altres que no necessitaran cap tipus "d'adaptació", ja que tu segueixes sent la mateixa persona de sempre!
Molts ànims i bon estiu!!!
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat