Tinc una problema... amb la regla
Holaa,
Soc una noia i tinc 13 anys. Fa dos mesos que em va venir la regla i sempre que estic dormin taco molt. Una dia li vaig dir a la meva mare que em compres compreses de nit (ja que a mi em fa verguanyar anar a comprar compreses), el problema es que segueixo tacan molt i no serveix per gaire res. La meva mare em diu que no passa res, pero em fa molt cosa anar a casa de una amiga o de colonies o algu i taqui el llit. També em fa por tacar el pantalons al insti, tinc una amiga que va tacar la cadira i tot i no vull que em passi a mi. He pensat molts cops en ficarme un tampax pero em fa molta por i ara em el estiu vull anar a la piscina pero no puc perque tinc la regla i quan anem a la platja en teoria em te que venir i jo em vull posar un tampax, pero com e dit abans em fa por.
Siusplau si em podriu ajudar, em fariu un gran favor!
Petons:*
Anissa Ouali

Hola Little_Liar!
Tant la quantitat, com la duració de la menstruació depèn molt de la noia, i no hi ha una regla correcte o igual per tothom. També has de tenir en compte que durant les primeres regles, aquests poden ser irregular o variar molt en duració i quantitat (en el teu cas només fa dos mesos). Tot i així, nosaltres com hauràs vist, sempre recomanem que l'ideal és fer la consulta amb el metge de capçalera per veure que tot és correcte.
No has de tenir por a tacar, ja que la por no t'ajuda. Si veus que taques molts pots utilitzar compreses més absorbents, no només a la nit, i anar canviant-la cada x hores (el temps que necessitis sense tenir que estar anant cada dos per tres).
Els tampons també són una molt bona opció, però al principi poden fer més cosa utilitzar-los. et deixo l'enllaç on trobaràs els passos a seguir per utilitzar-lo:
La por és un sentiment que no podem evitar, però podem fer coses per ajudar-lo!
Espero haver-te pogut ajudar! un petonas!
Anissa Ouali, @AniOuali