unes amigues van per el mal camí...
Hola...
tinc un grup d'amigues que sempre anem juntes a tot arreu i ens estimem moltissim i ens recolzem totes les unes a les altres sempre. Pero fa uns dies que totes notem com dos d'elles que estan mes grassonetes es veuen malament i es senten malament amb el seu cos i a l'hora del pati mai porten esmorzar, i avui, mirant el movil d'una d'elles he vist que una tenia una foto d'un braç amb talls i primer he pensat que no debia ser ella pero mirant millor la foto he vist que al fons hi havia el pelux que li vam regalar per al seu cumple. He anat a preguntar-li i mu ha acceptat, ens ho ha explicat a totes, ens ha admitit que ha intentat bomitar i a mes hem descobert que esta en un grup al whatsapp de nenes que estan igual que ella les quals la apoien a fer aixo! hem parlat amb ella pero no hi ha manera i estem molt preocupades, per ella i per l'altre amiga que va per el cami... es negan a parlar amb les seves mares i no volen anar a cap psicoleg... Les noies i jo no sabem que fer i esperavem que ens donessis consell... Gracies!!
Sara Bujalance

Hola Juls! Gràcies per compartir amb mi aquesta preocupació que teniu per aquestes amigues, demostreu ser unes noies molt madures i responsables demanant consell davant aquesta situació tan difícil. Pel que expliqueu sembla que aquestes amigues estan començant a tenir problemes amb l'alimentació i l'autoestima que si no s'aturen poden acabar convertint-se en problemes molt greus. Vosaltres, de manera molt encertada, heu intentat que parlin amb els seus pares però com és freqüent en aquests casos, s'han negat. El millor consell que us puc donar és que, donat que elles no volen explicar-lo als seus pares, ho feu vosaltres directament. Parleu amb els pares o amb el tutor de l'escola, ells faran tot el necessari per ajudar-les i que es trobin bé. Sé que pot ser difícil parlar amb els pares o el tutor perquè deveu tenir por de que s'enfadin i, de fet, és bastant probable que ho facin, però tenint en compte que estem parlant d'un problema de salut important, és preferible que s'enfadin una mica al principi però que, a canvi, estiguin bé. D'aquí a un temps se'ls hi passarà l'enfado i entendran perfectament que parléssiu amb els seus pares, fins i tot us ho agrairàn. Si feu això, vosaltres sereu les autèntiques amigues, no com aquestes noies que pel whatsapp l'animen a fer-se mal a si mateixa, (els amics de debó t'accepten com ets i volen que estiguis bé, no et pressionen per aprimar!). Així que us envio molts ànims per a que parleu amb els pares o el tutor! Mols petons!!