himen?
Hola!
Fa un temps que tinc parella, i em intentat de fer-ho, però mai ho acabem de aconseguir.Es com si tingues un tap, mai pot acabar de ficar-la tota, i em fa molt mal cada cop que empeny. A vagades a ell també li fa mal. Penso que es l'himen el que ho impedeix però no estic segura. Ho em intentat varis cops i encara que em faci mal, el pròxim dia que ho intentem tornem a estar igual. Es com si l'himen no es pogués acabar de petar mai.
M'agradaria saber que es el que ho impedeix i també el que cal fer. Pot se que sigui qüestió de paciència i al final ja es petarà, però m'agradaria saber l'opinió de un professional.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
El cert és que les primeres vegades solen ser difícils degut a la novetat de tot plegat...
Però pel que expliques, ja ho heu intentat força vegades. El fet que no entri es pot deure a motius físics o psicològics:
- Motius físics: per saber si tot està correcte, el millor és que vagis al metge i consultis, ja que allà et poden fer una senzilla exploració i saber si l'himen té el forat (com és més habitual) o no
- Motius psicològics: en cas que tot estigui correcte físicament, voldrà dir que la dificultat per la penetració té més a veure amb els pensaments. Quan estem nervioses o angoixades, la musculatura de la vagina es tensa i fa molt difícil la penetració. Per això és tan important fer el que un vol, tenir confiança amb l'altre persona i estar ben excitada abans de tenir penetració (per tal que la vagina estigui relaxada i lubricada)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat