Pastilles anticonceptives
Hola! Tinc dubtes sobre les pastilles anticonceptives, aquestes que et prens cada dia i que fan que no hi hagi risc d'embaràs. Fa ja mig any que me les prenc, i mantenc relacions amb la meva parella.
1. Son totalment segures? Es a dir, Si jo mantenc relacions sense precaució amb la meva parella, no hi ha risc d'embaràs oi?
2. Si ell no m'enganya, ni jo a ell, i ja ho em fet sense protecció, ja no hi ha risc de contraure cap malaltia sexual?
3. Finalment, aquestes pastilles perjudiquen en tenir fills de gran i aquestes coses?
gracies:)
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Copiarem les teves preguntes en la resposta i les contestarem una a una, així segur que no ens en deixem cap:
1. Les anticonceptives son totalment segures? Es a dir, Si jo mantenc relacions sense precaució amb la meva parella, no hi ha risc d'embaràs oi?
L'únic mètode anticonceptiu 100% efectiu és no matenir relacions sexuals amb penetració. No hi ha cap mètode anticonceptiu 100% segur, tots tenen un marge d'error, en el cas dels preservatius són un 99% eficaços, però hi ha un 1% de risc, si es trenquen, per exemple, deixaran de funcionar. Amb el cas dels mètodes hormonals el risc és una mica més elevat, el risc que fallin pot ser d'un 2, un 3 o un 4 % de possibilitats que no funcionin, però és quelcom molt estrany i solen ser molt eficaces.
Si els dos esteu sans, us heu fet analítiques i són correctes a nivell d'Infeccions de Transmissió Sexual, i teniu exclusivitat sexual, no hi haurà risc de contraure cap ITS entre vosaltres. Excepte algunes com una infecció d'orina o una candidiasi (fongs).
Actualment són pastilles molt segures, però és possible que el ginecòleg, quan vulguis començar a buscar un embaràs, et recomani deixar les pastilles i estar 3 o 4 mesos per veure si els teus ovaris s'activen amb normalitat.
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat