curiositat
Holaa!
Encara no he tingut relacions sexuals, però tinc curiositat... Si quan ho faig es trenca el preservatiu i, tot i prendre'm la pastilla del dia de despres tinc la mala sort que la prova d'embaras surt positiva, quin es el següent pas? Encara soc jove i no vull tenir "problemes"... La solució seria abortar? Quina és la llei actual sobre aquest tema? S'ha de pagar? Es necessita algun permis??
Moltes gràcies per tot!
Anissa Ouali

Hola Maria!!!
La curiositat t'ajuda a informar-te i per això t’agreixo molt la teva pregunta! Si mantens relacions sexuals per saber si s'ha de trencat el preservatiu és important comprovar-ho: primer durant la relació sexual s'ha d'anar controlant que el preservatiu no s'hagi mogut, al finalitzar un cop tret el preservatiu s'ha de mirar que no s'hagi trencat, fent un petit nus al preservatiu o omplint-lo amb una mica d'aigua per assegurar que no tingui cap forat.
Si s'ha trencat, com tu has dit, existeix la pastilla del dia després, que s'ha de prendre abans ´de que passin 48h de la relació sexual (és recomanable anar a un centre mèdic per tal de controlar que s'hagi utilitzat bé).
Si això no funciona i es produeix un embaràs, en aquest punt s'ha de prendre una decisió, que no té perquè ser avortar. (per això serà important parlar-ho amb els pares, amb el noi,...)
Actualment la llei de l'avort està canviant, la nova llei només permet avortar en aquestes situacions:
- L'avortament es permet si hi ha "menyscabament important i durador" per a la salut física i psíquica de la dona o un perill important per a la seva vida. (caldrà presentar diversos informes)
- Si hi ha "delicte contra salut o indemnitat sexual" de la dona (violació), i aquest ha estat denunciat.
- El termini per al primer supòsit (risc per a la salut física o psíquica de la dona) serà de 22 setmanes de gestació i per al segon (violació), de 12 setmanes.
(encara no ha és definitiva, fins ara hi ha la possibilitat de realitzar-lo fins les 14 setmanes de gestació)
Les menors de 16 i 17 anys només estan obligades a informar els seus pares o tutors, però el consentiment és seu.
El preu pot variar d'una clínica a un altre (pot anar des dels 350€ fins als 1500€), hi ha la possibilitat de que el realitzin dintre la seguretat social, tot i que els tràmits són més lents.
Espero haver resolt els teus dubtes! un petó!!
Anissa Ouali, @AniOuali