La regla
Sóc de nou la Mariona! Jjaja
Em fa una mica de vergonya explicar això que us diré però bueno:
el cas és que la regla em puteja molt, perquè em ve molt de cop, no sé si m'explico. La tinc irregular i mai puc saber quan em vindrà perquè de flux d'aquell me'n surt sempre. Us poso un exemple que em va passar fa poc: vaig anar a passejar pel camp amb les meves amigues i de cop em baixa un munt de sang i em taco tota i haig de córrer cap a casa (i això m'ha passat a molts llocs al cole, a la platja, etc.), crec que a la majoria de noies els ve a poc a poc.. i quan veuen que comença a baixar tenen temps d'evitar tacar-se. I llavors clar sempre visc amb la por aquesta de si em tacaré...
un altre problema que bueno segueix sent lo mateix d'abans és que sagno moltíssiiim, perdo moltíssima sang... i molts cops amb tres o quatre compreses no faig, és a dir que em taco igualment.Els tampons no m'agraden i em fan molta cosa. I les comrpeses em fan com uns granets molt molests, que em duren dies i dies per tota aquella zona i molesten mooolt! I és horrible tot plegat...
A més a més m'he quedat sense ferro i no sé si és per l'excès de pèrdua...fa quasi un any que prenc suplements de ferro prò segueixo amb l'anèmia i bueno... el metge m'ha dit que és per la regla i m'agradaria deixar de ser anèmica perquè als 18 anys vull donar sang:/
Sé que no hi podreu fer res però..què m'aconselleu? Miil gràciies:)
IESP

Hola Mariona!
Sóc l’Helena Galé, psicóloga de l’IESP. Gràcies per la consulta!
La veritat és que pot ser molt molest i angoixant tenir una regla tan abundant, irregular i dolorosa...
Et diria que:
- Portis sempre compreses a la bossa, per si de cas!
- Practiquis a posar-te el tampó: va molt bé per aquest dies que estem fora, a la piscina o de càmping... Ja que no es tan incòmode com la compresa i et pots banyar tranquil.lament. Al principi es fa raro, però tot és qüestió de pràctica. Et recomano que agafis un mirallet i localitzis l'orifici de la vagina (per on es fica el tampó) i provis a posar-te'l amb calma i paciència.
- No pots deixar de ser anèmica, senzillament has de seguir les instruccions que et va donar el metge per trobar-te el millor possible.
- Segurament la regla, amb els anys, s'anirà regulant i sent menys abundant, de manera que hauràs de tenir paciència...
- Hi ha tractaments hormonals que regulen la regla i fan que sigui menys dolorosa: perquè no vas al metge i consultes per aquesta opció, aviam si és possible?
Espero haver-te ajudat!
Helena Galé
www.consultajove.cat
@sexsapiens