No m'excito de cap manera (sóc asexual?)
Hola, em dic Mariona i tinc 16 anys
Tinc parella des de fa alguns mesos, encara no he tingur relacions sexuals, i m'agradaria que ell fos el primer perquè me l'estimo molt i sé que és algú amb qui estaré si més no durant molt de temps.
Trobo que el sexe és una manera de compartir moments d'intimitat amb una persona i que és molt important en una relació, i m'agraden molt les sensacions que s'hi experimenten
El problema el tinc en què no m'excito.
Abans, quan no tenia nòvio, em tocava i com que no m'excitava trigava moltíssim a arribar a l'orgasme i molts cops parava a mig camí (tot i així he arribat a passar-m'hi més de dues hores, literalment)
Ell no ho sap i és que em fa moltíssim por /vergonya dir-li-ho perquè per ell ja no seria el mateix... i tinc por que em deixi... perquè sé que ell ho vol fer i en té moltes ganes.
Jo també tinc ganes de fer-ho però això de no excitar-me em tira molt enrere, sempre li dono llargues.
Què puc fer per dilatar-me sense excitar-me? O per què no em faci mal i ho pugui gaudir? És que jo gaudeixo molt el plaer sexual però no m'excito i clar em sento com exclosa dins aquest món, no sé si m'explico, em sento com un bitxu raro...:S
I també em passa una cosa molt rara... no sé si és normal (no crec), el que passa és que sí que m'excito mirant videos porno (no sé si en puc dir ben bé excitaació però buenu), però aquesta excitació és com tenir ganes de perdre la dignitat, com si el sexe fos un tema tabú... és que no sé explicar-me!!! Quan penso amb algú que estimo i admiro (com el meu noi) no m'entren ganes de fer-ho amb ell... perquè sento que es perd la màgia.... i vull deixar de veure-ho així, però és totalment inconscient i no puc!!!!
A més a més,el meu cervell actua al revés de com jo vull... quan m'estic tocant i començo a notar plaer elmeu cervell és com si no volgués i fa que pari, que jo mateixa em digui que no puc..... és algo molt raro i és normal si no ho enteneu, no us espenteu.
Preguntes: Tot això té a veure amb l'asexualitat? És algo dolent ser asexual? Pots gaudir de les relaicons sexuals sent asexual? ...
Moltes mercèssss!
IESP

Hola de nou!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la consulta!
Pel que expliques, sembla que veus el sexe de dues formes: per una banda com una cosa positiva que serveix per passar-ho bé i connectar amb la persona, i per l'altra com si fos una cosa bruta o dolenta...
Això no és pas culpa teva: té a veure amb la societat en que la vivim, que encara ens fa sentir malament per voler gaudir de la sexualitat, sobretot a les noies.
Penso que no ets asexual, senzillament t'està influint la visió que la societat té de les dones que gaudeixen del sexe... Sembla que hem de decidir entre ser "pures" o "fresques", i això és completament injust!
Fins que tu no et desfacis d'aquestes creences, serà molt complicat que puguis gaudir. Pensa que el cervell és molt important a l'hora de sentir plaer, per tant és bàsic deixar-se emportar i no obsessionar-se amb "si això està bé o malament". Com veus, el millor serà que parlis amb la teva parella, ja que segurament t'entengui molt i t'ajudi :)
Espero que vagi bé Mariona!
Helena Galé
www.consultajove.cat
@sexsapiens