Himen?
Holaaa
M'agradaria saber si d'alguna manera es pot saber si tens himen, o se t'ha trencat. Vull dir, l'himen cobreix totalment l'entrada de la vagina o té un forat? I com es pot trencar? Fa mal?
Gracies! :3
IESP

Hola Unicorn!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, et vaig reponent:
- Tu mateixa és difíicil que puguis saber si tens himen o no, ja que es troba a l'interior de la vagina i és una membrana molt fina.
- Habitualment, sol tenir un forat (per això al posar un tampó no es trenca). Però també hi ha que en tenen dos (com si el forat estigues dividit pel mig), o varis foradets petits, o cap ni un (en aquest cas, el millor és anar al metge per a que faci una petita intervenció)
- Es pot trencar tenint relacions sexuals amb penetració, però també fent esport o fent-se un cop fort. Relament, que es trenqui l'himen no suposa un problema greu per la salut de la noia... és més aviat un problema "cultural", ja que se li dóna massa importància.
- L'himen té molt poca sensibilitat, fins el punt que hi ha noies que no els fa res de mal i ni ho noten. Quan fa mal sol ser per la musculatura de la vagina, ja que dels nervis, pot posar-se molt tensa.
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat