Orientació
No se ben bé on fer la consulta, si a psicologia o sexualitat, però crec que té més a veure amb aquesta secció.
No se com dir-ho, ja que em dona bastant vergonya i preferiria tractar-ho en privat i per això he fet un compte amb un correu que no utilitzo. La qüestiò és que em sento atret pels nois (per les noies sento una mica d'atracció però mai tanta com per als nois, quasi no sento atracció) i m'he arribat a masturbar veient fotos de nois. A mi no m'agrada fens aquesta atracció pels nois (no em sento comode pensant que soc homosexual, que consti que no soc homòfob) i m'agradaria saber si tinc alguna manera de poder saber amb certesa quina es la meva orientació i, en cas de que sigui homosexual, m'agradaria saber si hi ha alguna manera de cambiar la meva orientació.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que NO existeix cap manera de canviar l'orientació sexual, ja que es tracta d'una cosa innata i natural de les persones...
Només sabràs si ets homosexual amb el temps, ja que aniràs veient què sents per cada persona.
Dius que no ets homòfob, i crec que no ho ets amb els ALTRES, però sí que ho ets amb TU mateix. Comentes que no t'agrada la idea de ser homosexual, segurament perquè només penses en la possible part negativa que això tindria (dic "possible" perquè són suposicions). Quan algú no accepta la seva homosexualitat, es diu que té una homofòbia interioritzada. Un company psicòleg que es diu Gabriel J. Martín, en parla molt bé al seu blog:
No se si ets homosexual, però sí que se que és millor que no et posis límits... Ni a la teva sexualiotat ni al teu cor :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat