Primera vegada[...]
Hola!
Doncs mireu, tinc novio desde principis d'octubre, i ens estimem moltíssim, i fa un temps vam estar parlant de fer-ho per primer cop. Jo tinc gairebé 13 anys, i ell en té 14-15. Va al meu institut, ens veiem cada dia, i confiem molt l'un en l'altre, però això de perdre-la no em fa gaire gràcia. Però no es per el típic problema. Tinc varios dubtes. El primer de tots, ovbiament es: Sóc massa jove? I suposo que ara vosaltres em direu lo de sempre que no hi ha una edat fixe, i que ho haig de fer sempre i quan estigui preparada. Jo crec que ho estic, nose, tinc amigues que ja ho han fet 5 cops, i jo tinc curiositat. Però m'agradaria que em responguessiu els seguents dubtes: Sóc madda jove? Que pot pensar la gent de mi? Que em diran si la perdo amb 13 anys? Em prendran per una guarra? Perdré les meves amigues per "puta"?
Gràcies per tot, i felicitats pel vostre gran treball.
Un petó, adolescents!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
Et vaig responent:
- Com tu dius, no hi ha una edat exacte per tenir relacions per primer cop, però el fet que ho preguntis d'aquesta manera potser és perquè encara no n'estàs convençuda del tot, no creus? Tenir ganes i sentir curiositat no vol dir que ja hagis de tenir sexe, recorda!
- No t'hauria de preocupar el que la gent pensi de tu, ja que és la teva decisió i la teva vida. Si tant et procupa, no pot ser perquè tu en el fons no ho veuries bé?
- Si algú pensa que ets una "guarra" o les teves amigues et veuien com una "puta", ho estarien fent des del MASCLISME totalment. Les noies també tenim dret a gaudir de la sexualitat i fer el que volguem amb el nostre cos, sempre que respectem a les altres persones. Quan rebem insults d'aquest tipus, solen venir de persones que no acaben de veure igual als homes que a les dones, com si ells tinguessin més dret...
Et proposo una cosa: abans de tenir relacions amb penteració, perquè no feu altres coses? El problema d ela penteració és que implica ser molt RESPONSABLE, ja que hi ha uns riscos associats... No creus que és millor anar coneixent a la persona a poc a poc? Hi ha temps per tot! :)
Una abraçada i espero haver-te ajudat!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat