Moooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooolt de temps junts <3
Holaa! Mira, jo i el meu novio portem ja... 1 any y sis mesos, els dos tenir 16 anys, i portem gent-ho doncs... desde que portavem un mes. Ho hem probat de totes les maneres... Amb condó y sense. Perqué amb el condó jo sento que no rellisca al contrari i em fa sentir incomode i no disfruto gens... Portem molt de temps, i me'l estimo moltisim, m'agradaria saber que si hi han altres metodes anticonceptius segurs que poguem utilitzar, perquè quant ho fem sense doncs els dies avans que em vingui la regla pateixo molt i que no em vui arriscar. Hi han altres metodes? Com els puc aconseguir? Es necessari que ho digui els pares?
Moltes gracies<3
IESP

Hola de nou!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
En primer lloc, recorda que el preservatiu protegeix també de les infeccions de transmissió sexual, no només de l'embaràs.
Si voleu deixar d'utilitzar aquest mètode cal:
1. Fer-vos una analítica tots dos per saber que esteu sans i no teniu cap infecció
2. Consultar al teu ginecòleg/a pels diferents mètodes anticonceptius. Veuràs que hi ha altres de barrera (com el diafragma) o hormonals (com les pastilles anticonceptives, l'anell o el pegat). Tots els mètodes són efectius, però varien en quant a efectes secundaris (els hormonals en poden generar) i manera de prendre'l (cada dia, cada setmana...).
Aprofita i pregunta el que calgui, i si poden que t'ensenyin cada mètode per tu poder escollir, d'acord?
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat