CURIOSITAT PURA Y DURA ************************************************
Holaaa! M'agradaria saber si en el hipotetic cas que em quedes embarasada, que hauria de fer? Vui dir, es legal anar a avortar al hospital sense el consentiment patern? i si ho es, com ho fas? Vas alla y dius hola vui avortar? Y si no es pogués quines altres alternatives hi ha?
IESP

Hola Pineapple!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, al nostre país la llei diu que una noia pot avortar sense consentiment patern a partir dels 16 anys. Si és menor de 16 anys, necessitarà el permís dels seus pares o tutors legals.
Per avortar, es pot fer a través de la Seguretat Social o per via privada. Abans de tot, es comprova que la noia estigui embarassada amb una ecografia (ja que amb el test d'embaràs no seria suficient per estar-ne segurs). Els metges han d'informar de tot el que la noia necessiti saber, i llavors concertaran una cita pel dia/hora que es farà la intervenció, acord?
Cal dir que avortar és un procés molt complicat, ja que la noia pot sentir-se molt sola o espantada. El millor és poder comptar amb el recolçament de la família i del noi, però no totes les noies tenen aquesta sort com et pots imaginar...!
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat