Ginecòloga
Hola, tinc uns petits problemes. Bé més aviat són dubtes alguns. Tinc la regla irregular, em bé cada dos o tres mesos. Ma mare ha demanat hora amb la ginecòloga per aquest tema. Ara venen aquí les meves preguntes. Que em podrà dir la ginecòloga? i després pot saber si no sóc verge? Em fa cosa que ho sàpiga i li digui a ma mare, ja que el pas el vull dir jo però quant trobi el moment.
IESP

Hola Escorpi!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Et vaig responent:
1. Et farà preguntes rutinàries que li serveixen a ella per saber què està passant: cada quan et ve, quants dies dura, quins símptomes mostres... coses així.
2. No pot saber-ho si tu no li dius, ja que no es pot comprovar. La revisió que et faci serà amb el teu permís, i el que parlis amb ella és confidencial. Probablement demanarà a la teva mare que s'eperi fora, ja que els metges saben que hi ha informació que és personal.
Ara bé, si tens relacions sexuals, tampoc és mala idea que la teva mare ho sàpiga. És cert que forma part de la teva intimitat, però pensa que la teva mare et pot ajudar en moltes coses (ella també va tenir la teva edat!) i es preocupa per la teva salut. No és una obligació evidentment, ho deixo com una idea, d'acord? :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat