Ajuuuuuda sisplau
Hola! Mira fa uns dies que noto que vull sentir plaer, no se si m'entens... pero tinc por a masturbarme per si soc massa petita i lo que puguin pensar les/els meus amics sobre aixo. Tampoc ser com fer-ho, ajuda necesito saber com es fa i l'edat adecuada per començar-ho a fer.
petons adolescents💘
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Anem per passos:
1. No ets massa petita, ja que la masturbació comença a ser habitual quan s'inicia la pubertat. Però és una pràctica totalment voluntària, de manera que ho has de fer només si tu vols, és clar!
2. També es tracta d'una pràctica íntima, de manera que no cal explicar-ho ni ningú ha d'opinar. No perquè sigui brut o estigui malament, sinó perquè forma part de la teva vida privada.
3. Una bona manera és començar a tocar els genitals, per la zona de fora. Aniràs notant diferents sensacions, i el més segur és que siguin agradables. Les noies tenim un òrgan que és el CLÍTORIS, que existeix només per donar plaer, per tant és millor incloure'l en la masturbació! Si el teu cap està excitat i et deixes portar, veuràs que les sensacions són plaenteres.
Espero haver-te resolt els dubtes!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat