coitus interruptus...??
hoola! tinc 15 anys i el meu noi i tenim relacions sexuals.
l'altre dia vaig estar comentan-ho amb ell i em va dir de fer-ho sense condó pero que no es correria dins meu... estic feta un lio perque no vui quedarme enbaraçada...això te molts riscos de que passí??
mersiii
IESP

Hola nenita2000!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Al consultori ho diem sempre: tenir relacions sense preservatiu és molt arriscat!
Els nois, abans d'ejacular, solen expulsar un líquid que s'anomena pre-seminal: aquest ja conté espermatoziodes que poden deixar embarassada a la noia. Per aquest motiu, diem que el condó s'ha de posar al principi en el moment que comenci la penetració.
Si una parella s'acostuma a fer-ho sense preservatiu, el dia que el "mètode" falli, només se sabrà quan la noia ja estigui embarassada... I llavors ve una situació molt dura perquè s'ha de decidir què fer (ni tenir un fill jove ni avortar és fàcil!). A més, el noi també ho passa malament, perquè de cop té una responsabilitat molt gran i no pot decidir gaire... És millor no haver de passar per això i no arriscar-nos, no trobes?
A més, el preservatiu fa que les relacions siguin més plenteres, perquè no estem angoixats pensant en un embaràs o en la transmissió d'infeccions!
És a dir que... preservatiu = plaer !
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat