Pregunteess (M) 11/06/15
Hola bondiia, em podrieu respondre aquestes preguntes?
Graxies
- Tothom diu que a les noies la primera vegada que ho fan els hi fa mal i els hi surt sang. Però ahir va ser la meva primera vegada i no em va fer gens de mal i ni em va sortir sant.. És normal?
- Es possible que a un noi al moment de posarse el condo l'erecció es baixa? es a dir, qe ja no la tenen dreta, com es podria solucionar?
Gracies
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Respecte a les teves preguntes:
1. Quan surt sang, sol ser perquè en la primera vegada d'una noia es pot trencar l'himen, que és una fina membrana que hi ha a l'interior de la vagina. Aquest himen pot ser que no hi sigui, que ja s'hagi trencat o que sigui molt elàstic i no es trenqui aquella vegada. Podria ser que el motiu que no sortís sang fos un d'aquests que he dit.
I respecte al mal, pot fer-ne si la noia està nerviosa o angoixada, ja que la musculatura de la vagina es tensa i dificulta la penetració. En el teu cas, potser estaves excitada i lubricada, i per això lapenetració no va fer cap mal. Hi ha més noies que els passa, però sembla que la gent només recorda les històries negatives, oi?
2. Sí, pot passar que a un noli li baixi l'erecció al posar-se el preservatiu. Com imagines, té a veure amb un aspecte psicològic, i està molt relacionat amb l'ansietat del moment (per voler quedar bé, per la por a no posar-lo bé, etc). Una cosa que pot fer és practicar a posar-se el condó ell sol a casa, per acostumar-se i tenir la situació controlada. També pots posar-li com un joc, i així no hi ha cap moment de "parón".
Si segueix passant, et diria que vagi a un expert en sexologia per tal de treballar-ho i saber què passa, d'acord?
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat