Possible embaras AJUDA SIUSPLAU
Hola mireu, ho vaig fer amb un noi ara fa quasi un parell de setmanes i el tema es que el condo que teniem li anava massa petit i li molestava i vam decidir de continuar sense (ja se que no sha de fer, pero en aquell moment...). Ell es va correr completament fora que jo ho vaig veure i tot, pero tambe diuen aixo dels liquis pre-seminals o algo que tambe em podrien deixar embarassada oi? Doncs ara estic espantadissima, i si ho estic? Ara fa un parell de dies que em noto els mugrons i els tinc com mes durs... Tinc molta por ajudeume. No puc ni pensar com li diria a mamare. Ni a les meves amigues. Quina vergonya. I com podria avortar? I despres d'avortar no et quedes amb alguns problemes psicologics o algo? Ho passaria molt malament?
Moltes gracies contesteu tan rapid com pogueu siusplau, petons!
IESP

Hola Petitona!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Et vaig responent:
1. Els nois, abans d'ejacular, expulsen un líquid que s'anomena líquid pre-seminal (com tu dius), i ja conté espermatoziodes. Per tant, amb aquest líquid, una noia es pot quedar embarassada.
2. Pel que expliques, les probabilitats d'embaràs són baixes igualment... De manera que no has d'estar tan nerviosa! Si creus que pots estar embarassada, una opció és comprar un test d'embaràs a la farmàcia (costa uns 9 euros) i saber-ho.
3. En cas que fos que sí, evidentment ho hauries d'explicar a la teva mare, ja que necessitaries la seva ajuda per tot plegat.
Quan una persona té relacions sexuals, ha d'estar preparat per la part bona (divertir-se, passar-ho bé amb l'altre) però també per la no tan bona: l'embaràs, la transmissió d'infeccions... És a dir, si tens relacions sexuals has de ser responsable, i això vol dir que heu d'utilitzat el preservatiu sempre, sinó acabeu patint i fent que el sexe sigui desagradable, no trobes?
De moment, et demanaria que no pensis en el pitjor fins tenir una resposta, d'acord?
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat