DOLOR MENSTRUAL(1802)!!!!!
Hola! tinc 15 anys
EL cas es que quan tinc la regla, em fa molt mal la part baixa de la panxa, moltisim! Durant el primer any i mig que vaig tenir la regla no era doloros, o molt poc; pero el pasat octubre, em va fer molt de mal durant la setmana abans i desde aleshores sempre em fa mal la regla, pero no abans de tenirla.
He estat llegint per internet i he arribat a la conclusio que tinc colics menstruals i potser dismenorrea, pero em fa por tenir dismenorrea secundaria ja que potser tinc alguna malaltia, pero em fa molta vergonya anar al ginecoleg. QUE EM PASSA??? Per el dolor prenc ibuprofens quan sento mes mal, i al cap de una estona desparaeix el mal, pero dues hores mes tard o aixi torna a venir, mestic desesperant.
IESP

Hola Carla!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Tu ja saps que no et pots fer un diagnòstic sola per Internet, oi? Llavors els metges no estudiarien tant, ja que seria tan fàcil com anar a la xarxa...
Per saber el que tens, has d'anar al metge segur, ja que és la persona que t'ajudarà. Respecte a la vergonya, has de pensar que són professionals que tot el dia veuen a persones (despullades o amb roba), i que ho fas per la teva SALUT, que és el més valuós que tens :)
Deixa la vergonya a una banda, i demana a un adult de confiança (mare, pare...) que t'acompanyi per saber d'on venen aquests dolors (que són força habituals en realitat) i trobar una solució, d'acord? Ànims maca!
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat