DUBTE
Hola, soc un noi de 14 i necessito un consell. Fa una mesos que estic sortint amb una noia. En aquests mesos no hem fet res, ens parlem molt pero nomes ens fem petits piquitos i ens agafem de la ma de tant en tant.Tothom em diu que ens liem i ella tambe vol liarse pero jo com que no me liat mai em fa por de que fagi algo malament pero ella tampoc s'ha liat mai. Al institut, quan et lies es quan ets "guai" pero jo tinc aquesta inseguretat i mai acabo de llençar-me. Algun consell siusplau?
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
És natural que et sentis així, ja que per tu és una novetat... Recorda que no naixem ensenyats, de manera que no pots exigir-te saber o fer-ho perfecte si encara no has experimentat, oi?
Així que et demanaria que no t'ho prenguis com un examen, ja que tots hem passat per aquí, i l'important és que:
- decidiu tu i la teva parella quan: no ho feu perquè els altres ho diuen, sinó serà com forçat
- el dia que ho feu, no cal que sigui planejat: pot ser un dia que estigueu sols, i que la cosa fluiexi...
- us ho prengueu amb humor: no hi ha res millor per passar la vergonya.
- tingueu paciència: cal aprendre!
- gaudiu molt de cada moment: són experiències que s'han de recordar amb un somriure!
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat