els pits
Hola!
Tinc un dubte i sobretot una angoixa des de fa molt de temps sobre els meu pits.
La regla em va venir a finals d'estiu del 2013, i ara tinc 14 anys. Des de que el meu cos s'estava preparant per la menstruació, els mugrons s'em anaven fent més grossos. Un dia li vaig dir a ma mare i em va dir que tranquila, que ella de petita també li va passar però ara els té bé. D'això ja en fa un any. Però es que la cosa ha empitjorat encara més des de finals d'estiu. Ara resulta que m'han surtit estries (diria, perquè són com un lines. A vegades es veuen més que d'altres, no estic 100% segura de quue ho siguin).
La cosa és: els mugrons se m'arraglaran o es quedaran així? En serio esk menys quan tinc fred, els mugrons són igual de gran que els meus ulls! És horrible! I puc fer alguna cosa perquè em desepareguin les "estries"?
Necessito ajuda urgent!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Aquí hi ha dos temes:
1. Mugrons: la forma que tenen no la pots escollir, ja que ve determinada per la teva genètica. A més, la teva mare ja t'ha dit que amb el temps s'acaben compensant amb el tamany dels pits, oi?
2. Estries: com no esstàs segura de si ho són, no et puc ajudar gaire... Les estries solen sortir quan hi ha un canvi de pes sobretot, no se si és el teu cas. De totes maneres, si tant et preocupa, parla-ho també amb la teva mare per si podeu anar a una farmàcia i comprar algun producte, d'acord?
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat