URGEEEENTTT! Suuper preocuupadiiissssimaaaaa!! Embaras? No està claaaar:O AJUUUDAAAAA!
Hola, gracies per respondre la meva consulta.
Actualment tinc parella, ell en te 19, i jo 15. La cosa esque portem més de un any junts i fa menys de 1 mes vam decidir mantindre relacions sexuals per primera vegada com a parella. Els dos ja teniem experiencia, i la cosa va surtir molt be. Es va colocar el preservatiu i al acabar van comprovar que no savia trenat, i aixi era. Estic preocupaissiima perque ja fa dos setmanes que mauria daver vingut la regla, pero no. Li vaig explicar i ell va insistir en fer la prova d'embaras per si acas. Vaig comprarne 3 perque diuen que avegades poden sortir erronies, i per quedar mes segura. I aqui ve la sorpresa. Dues de elles indiquen que no estic embarasada, pero la ultima que vaig fer diu que siiiiii!!Vaig comprovar que les proves estaven en bon estat, i cap indici de que no u estiguiiiin Tots aqests diies me estat fent la olla i ratllantme moltisssimm! A quina prova hauria de fer cas? A la ultiima o a les dues primeres? El meu novio sap de la existencia daqesta ultima prova, per tant,esta tan preocupat o mes que jo, ja que ell ja es major de edat.. La meva mare no sap res, li hauria dexplicar? No estic segura, perque ella ni tan sols sap que tinc novio, i menys que ja no soc verge....I per ultima, a partir de quan es nota (per la mida del ventre) que sesta embarasada? tinc un greeeeu probleema i espero que em pogueu ajudaar. Urgeeeeenntttt!!!!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
La veritat és que el que expliques és molt complicat... El problema és que els test d'embaràs no són 100% fiables, i a més t'han donat resultats ben diferents!
Però també has de tenir en compte que:
- Un retard en la regla de 2 setmanes no és molt a la teva edat
- Vau utilitzar el condó i no es va trencar
Per tant, hi ha poques probabilitats que estiguis embarassada, oi?
Una pregunta: no tens cap adult de confiança a qui puguis explicar-ho? No pots passar sola per tot això... Encara que no estiguis embarassada, tens por i necessites recolzament! També et diria que, si estàs embarassada, li has d'explicar a la teva mare, ja que ella és qui més et pot ajudar!
El millor seria tornar a fer-te una prova amb un test de la farmàcia, i anar al metge per assegurar-te del que passa, d'acord? Ja que un embaràs triga en notar-se en el cos, sobretot fins al 3er mes, i costa de veure a simple vista: només se sap perquè la regla deixa de venir.
Si us plau, si no et ve la regla o si tornes a donar positiu en el test, demana ajuda a algun adult de confiança.
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada!!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat