SEX ORAL
Vaig llegir que vau respondre-li a una noia que no calia utilitzar condó amb una parella estable.
Veureu, portem 7 mesos sortint i vam començar a provar l'oral amb condó, però esclar són cars i els estem com malgastant. Si els dos som verges i estables hi ha algun perill? (a part de infecció d'orina i asi) Però de pillar enfermetats de transimició sexual n'hi ha?
Perque si passes lo de l'orina i aixi no sabrian que és per aquest motiu però si so de transmisió sexual dons si...
Segon se que es una pregunta tonta però les enfermetats de transmició sexual és poden formar en dos persones verges? O sempre ha de ser contagiada?
Esque una amiga em va dir que es podien formar en el mateix moment, pell rescant amb pell, no sejajaja.
Gracies per tot<3
IESP

Hola Adole!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Quan diem que no cal utlitzar condó amb una parella estable és perquè entenem que totes dues persones es faran un anàlisi de sang previ, per assegurar-te que estan sans. Això és el que us recamanaria a vosaltres si voleu deixar d'utilitzar el preservatiu. Però recordeu que si hi ha penetració, l'heu de fer servir o un altre mètode anticonceptiu, d'acord?
Una altra cosa a tenir en compte, és que si algun dels dos té una relació fora de la parella ha d'utilitzar el condó, ja que sinó podria transmetre una infecció a la parella (se que és un tema incòmode, però són coses que s'han de parlar oi?)
Respecte a com s'originen les infeccions de transmissió sexual, el seu nom ja ho indica: per via sexual. Això és perquè es passen a través dels fluids (semen i fluxe), mucoses (de la vagina, anus, gland i boca), per la sang i algunes per contacte directe (com l'herpes). No es creen pel fregament de la pell, com deia la teva amiga.
Si els dos mai heu tingut relacions de cap tipus amb altres persones, les possibilitats de tenir una infecció es reduiexen molt!! Aixcí que aneu a fer les proves al vostre centre de salut, i ja podeu estar tranquils :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat