Hola, tinc una pregunta...
és normal que si em masturbo se'm retràssi la regla?
Es que m'ha passat més d'un cop i no sé si és per culpa del meu cos que encara no se m'ha regulat la regla o per culpa de masturbar-me.
Gràcies
IESP

Hola!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per la teva consulta!
Doncs la regla pot retardar-se per diversos motius: perquè fa poc temps que la tens i per tant el teu cos encara no s'ha regulat (com tu expliques), perquè estàs nerviosa o perquè estàs embarassada, per exemple. La masturbació però no afecta en la nostra menstruació, és a dir, ni fa que ens vingui abans ni que ens vingui més tard, per tant pots estar ben tranquil·la!
De totes maneres, si fa temps que tens la regla i tens moltes irregularitats, sempre recomanem una primera visita al ginecòleg per tal que pugui valorar que tot està funcionant correctament.
Una abraçada!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat