Depilació... :$***
Hola!
Ara que es estiu tothom porta roba mes curteta: pantalons curts, samarretes curtes, tops, biquinis... Però a mi em fa una mica de vergonya per la depilació (qualsevol part). Sempre intento depilar-me a casa, així m'estalvio d'anar a l'estetisient, i si hi vaig només hi vaig un parell de cops a l'estiu, llavors em depilo jo mateixa. Però el problema es que tinc força pél, i a més soc molt blanca de pell, i això fa que encara se'm vegin més.
He provat totes les maneres de depilació (maquina, cera i cutxilla en dies que no tinc temps). Les cames me les faig amb la maquina, ja que em va molt bé. Però la cuixa em costa molt perquè tinc la pell molt sensible i em fa més mal, i més quan m'acosto a les ingles. Hi ha alguna manera de poder-me depilar les cuixes i les ingles sense que fagi tant mal? Ho he provat de totes maneres...
I per altre banda, també he provat de depilar-me la panxa, ja que els pels també se'm veuen una mica i no m'agrada. Al principi me'ls tenyia perque així no es veguessin i no m'hagues de depilar, però es segueixen veient i em fa ravia. L'altre dia vaig provar amb maquina, però no vaig poder, i amb cera tampoc. Que puc fer??
Gràcies!! :))
IESP

Hola Anònim!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Com saps tant la cera com la màquina per depilar fan una mica de mal, ja que arrenquen el pèl. Per això recomanem sempre anar a un centre especialitzat perquè t'ho facin, així no fa tant de mal com quan s'ho fa una mateixa. Amb els altres mètodes, com la fulla d'afaitar o les cremes depilatòries, el pèl no s'arrenca, sinó que es talla arran de pell, evitant així el dolor, però els pèls triguen poc a tornar a sortir.
Com deus haver notat els mètodes més afectius i que duren més dies són aquelles que arrenquen el pèl (cera o màquina). L'altra opció que tens és la depilació làser, on aconsegueixes que el pèl deixi de sortir. Podries anar a algun centre especialitzat i demanar informació i assessorament. Comenta-ho a casa i que t'acompanyin, junts trobareu la millor opció pel teu cas concret.
D'altra banda, no estaria de més una visita al metge per comentar-li aquest accés de pèl que tens, a vegades hi ha algun tema hormonal que ho provoca i segur que poden donar-te un cop de mà.
Una abraçada bonica!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat