mugrons...
Hola adolescents!!
Estic molt preocupada... encara no m'han sortit mai els mugrons i no sé q fer. Li he dit molts cops a me mare i sempre em diu el mateix, q és una tonteria. El fet però, és q em fa molta vergonya sempre! Sé q no té perq ser res dolent, però és q vaig al gimnàs o em canvio davant d'altres noies i em fa moltíssima vergonya perq totes en tenen menys jo. A part de q és bastant antiestètic, per mi és incòmode. Fa molt d temps q aquest problemet em preocupa i he descobert, pel q diu a internet, q els tinc invertits i mig plans a la vegada. A causa d'això els pits tmb se'm veuen més petits!!!
Vull q em surtin i tenir mugrons com les altres noies... Me mare diu q ja està bé d tantes xorrades i no em vol portar al ginecòleg perq quan tenia 14 anys ja m'hi va portar (en aquella ocasió em van dir q era normal q m'estava desenvolupant) i diu q ja em van dir q no era res i q a algunes noies no els hi surten.
D'aquí a dos setmanes faré ja 18 anys. Q faig??? Li dic a alguna amiga q aquest estiu m'hi acompanyi??(a part tinc novio i ja portem forces mesos junts i me'l estimo molt i en tenim ganes... Sóc verge encara i pude algun consell d'algun expert m'aniria b). PD: tmb em fa super d vergonya davant d'ell, això d no tenir-ne i a vegades no em descorda el susten... i tinc por q sigui perq li fa cosa o algo :'(!!!
Petons!! Merciii! Contesteu-me sisplau!!
IESP

Hola Hapiness!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per la confiança i disculpa el nostre retard en la resposta!
Entenem com et sents i si et genera tanta preocupació el millor que pots fer és demanar hora de visita amb el metge perquè pugui valorar-ho i assessorar-te. Pensa que si vas anar al ginecòleg amb 14 anys, ja han passat 4 anys i la valoració que en faran ara potser és diferent de la que et van fer aleshores. Segur que et quedes més tranquil·la amb el consell d'un expert en el tema.
És molt important que t'acceptis tal com ets, amb el que t'agrada i amb el que no t'agrada tant. Per tant, t'encoratgem a que demanis hora de vista amb el ginecòleg perquè puguis expressar-li el teu malestar i perquè pugui dir-te quines opcions existeixen per solucionar-ho. Quan hi vagis fes totes les preguntes que tinguis, no et quedis amb dubtes. Si ho prefereixes, pots dir-li a una amiga de confiança que t'acompanyi, així et serà més fàcil.
Per altra banda, estaria bé que ho poguessis parlar amb la teva parella, expressar-li el teu malestar perquè pugui comprendre't i fer-te costat. Pensa que si ell està amb tu, és perquè t'estima i ho vol, per tant no tinguis por, la confiança és bàsica perquè la relació evolucioni de forma sana.
Una abraçada ben forta i molts ànims bonica!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat