alguns dubtes
Hola! primer de tot..quan hem masturbo i m'intento dos dits o més, hem fa mal, es normal aixo? després, com puc saber si estic preperada per el primer cop i es la persona indicada? hem fa por que hem façi mal i surti tot malament..
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Probablement la consulta que ens fas és una de les que hem rebut més vegades, però cada una de vosaltres sou diferents i ens encanta contestar-vos!
Quan parlem de sexualitat i masturbació femenina sovint escoltem "els dits" o "introduir els dits", i sovint no és la forma més eficaç per arribar a l'orgasme. La gran majoria de les terminacions nervioses que tenim en el genitals estan a l'exterior de la vagina, en els llavis inferiors, els llavis superiors, a l'entrada de la vagina, al voltant de la uretra i sobretot al clítoris.
Introduir els dits pot produir plaer però l'orgasme és més difícil d'aconseguir. Prova a acaronar el clítoris, juga amb diferents pressions, ritmes, etc... i si de tan en tan vols introduir un dit o dos dits, endavant!
Pel primer cop, és normal tenir preguntes, farà mal o no, en sabré o no, etc. I això dependrà, en part, de com et sentis en aquell moment, si estàs còmode, excitada, tranquil·la i segura de voler fer-ho sense que hi hagi hagut cap pressió per part de ningú, el teu cos estarà més relaxat (i els teus genitals també). Si estàs nerviosa, inquieta, tensa i incòmode, i el teu cos està en tensió, els teus genitals també ho estaran i, si ho estan, la penetració pot ser dolorosa.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL