Preocupació
Holaa, aviam tinc 16 anys i vaig perdre la verginitat als 15, vamos l'any passat. Portava 2 anys amb un noi i sempre que ho feiem era amb condó. Ho vam deixar fa poc però jo segueixo enamorada d'ell. I pensava que estan amb altres nois conseguiria oblidar-me d'ell. I doncs l'altre dia em vaig liar amb un noi a casa seva i vam estar apunt de fer-ho, osigui em va posar tant que bueno me la va posar a dintre però sense condó pero que no vam estar gens de rato va ser com uns segons per que vaig voler parar perque m'imaginaba que era l'altre noi com em pasa sempre que em lio amb un altre pensan en el que vaig estar dos anys. Bueno..la meva pregunta es que per això no em puc quedar prenyada no? Perque no li va donar temps a correrse i a casa meva tinc pastillas del dia seguen que son de la meva germana i em vaig prendre una per si un cas i ara tinc aquest dubte.
IESP

Hola Marta!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
Aviam, anem per ordre:
- Quan hi ha penetració sense preservatiu, hi ha risc d'embaràs, ja que els noia abans d'ejacular el semen, treuen un líquid anomenat pre-seminal: aquest serveix per netejar el tub per on osrtirà el semen (l'uretra) però també conté espermatozoides. Com surt abans, no es nota... I és un dels motius principals dels embarassos no desitjats entre els joves.
- Les pastilles que té la teva germana no són les del dia després, segurament són pastilles anticonceptives. Per a que facin efecte, s'han de prendre CADA DIA a la mateixa hora aproximadament i fan que la noia estigui protegida de l'embaràs cada cop que té relacions amb penetració (és a dir, encara que un dia no tingui sexe, ha de prendre la pastilla igual)
- La pastilla del dia de després o l'endemà, s'ha d'anar a buscar a: farmàcies (costa entre 15 i 20 euros, o al metge (és gratuïta) abans que passin 72hores des que s'ha tingut la relació de risc. Aquest és un mètode d'urgència i està pensat per altres situacions, com quan es trenca el preservatiu, no per prendre-la cada cop que es té sexe... D'acord?
Espero que la propera vegada utilitzeu el preservatiu des del principi!
I pel que fa a aoblidar a l'altre noi... tenir sexe amb altres no ho posarà més fàcil. És més efectiu passar temps amb les amigues, fer coses que t'agradin i deixar passar el temps... Al final, segur que acabes coneixent algú que t'agradarà moltíssim, però has de tenir paciència :)
Una abraçada i espero haver-te ajudat!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat