Problema amb la regla
Hola!
Sóc una noia de 14 anys i tinc un problema amb la menstruació. Fa gairebé un any i mig que em va venir per primer cop, i l'he tingut força irregular, cosa que és normal. Però ara ja fa gairebé quatre mesos que no em baixa, i en lloc de la regla normal, quan em tocava tenir-la tenia el fluxe una mica marronós i ja està. Estic molt preocupada perquè tinc por de tenir algun problema o algo :(. Ja sé que he d'anar al ginecòleg, però abans m'agradaria tenir una idea de si puc tenir alguna cosa greu. A més, no he anat mai al ginecòleg, i no vull que ma mare hi sigui quan em facin la consulta. Es pot demanar que els pares no hi siguin?
A part, una altra cosa. Fa força temps que em masturbo, i últimament porto una època bastant... calenta jajajaj. Sóc verge, però constantment em monto fantasies i m'agafen calentons i buf. El problema és que amb la meva edat, si li proposés a cert noi de fer-ho, potser surt corrent! Jo em sento totalment preparada, així no sóc massa jove per fer-ho?
Gràcies per tot! :)
IESP

Hola!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies a tu per la confiança!
Com molt bé dius tu mateixa, el que nosaltres et recomanem és que vagis al ginecòleg. La irregularitat en la menstruació pot ser deguda a diverses causes, i el ginecòleg és qui pot dir-te la causa. Per tant, no et preocupis i parla amb la teva mare, diga-li que t'agradaria anar al ginecòleg per valorar què està passant amb la teva menstruació. Veuràs com la teva mare no té cap inconvenient en donar-te un cop de mà! En el moment de la consulta sempre pots dir-li que t'agradaria entrar sola, perquè et fa una mica de vergonya, segur que ho entén!
Et deixem un article de la nostra companya Elena Crespi, on ens parla de la primera visita al ginecòleg:
Pel que fa a la segona consulta, a l'adolescència és normal que ens sentim més fàcilment excitades, ja que les hormones comencen a entrar en joc de forma més evident. Per tant, no et preocupis. Que et sentis preparada per fer-ho està molt bé, però no és suficient, pensa que és molt important també trobar a la persona amb la qual compartir aquest moment tan íntim. No cal córrer pel fet de sentir-te preparada.
Esperem haver-te ajuda't amb els teus dubtes! :)
Una abraçada!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat