Anticonceptius hormonals
Hola,
Sóc una noia de 17 anys que va prendre píndoles anticonceptives per temes de regles molt abundants i irregulars quan tenia 14 anys. Vaig començar amb Belara però al cap de poc temps vaig canviar a Daylette perquè tot i que em van ajudar a regular tema regla i acne van provocar-me mals de cap i molta retenció de líquids amb la conseqüència de provocar-me cel·lulitis. Tot això em va crear una angoixa molt gran i vaig decidir deixar-les. La retenció de líquids va marxar al cap de poc temps de deixar-les. La cel·lulitis que tinc és la normal d'una noia, no és res exagerat. Tinc parella formal des de fa gairabé tres anys i voldríem tenir la tranquil·litat i llibertat que et pot oferir un mètode anticonceptiu hormonal, a més a més de regular-me la regla. Ara bé, hi ha tantes combinacions hormonals que no se quina serà la millor. El que tinc clar és que no vull que em torni a passar el que vaig patir i tampoc que les hormones em puguin provocar apatia. M'hauria de fer algun tipus de proves hormonals o no cal? L'anell vaginal seria una opció recomanable pel que jo busco?
Moltes gràcies. S'agraeix molt l'ajuda que sempre ens oferiu als adolescents.
Una abraçada.
IESP

Hola Khalisse!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Si el que vols és utilitzar un mètode anticonceptiu que no sigui el preservatiu, el millor és que vagis al centre de salut (CAP o ASSIR) del teu poble o ciutat. Normalment hi ha un servei per joves (sol anomenar-se "Tarda Jove") on una infermera aten de manera confidencial tots aquests dubtes.
Allà també et poden aconsellar sobre:
- altres mètodes anticonceptius hormonals (com el pegat o l'anell) i si et poden anar bé
- altres marques de pastilles anticonceptives, ja que poden afectar-te diferent (i no retenir líquids)
- altres mètodes de barrera, com el DIU o el diafragma.
És important que algú especialitzat t'ho expliqui amb claredat i que puguis preguntar, d'acord? Es tracta de la teva salut! :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat