El primer cop
Sóc una tia insegura, tinc 15 anys, i ara mateix no tinc novio, però moltes vegades, amb les amigues parlem de sexe i de la primera vegada. Moltes d'elles, ja han perdut la virginitat, i m'expliquen com ha sigut i jo no puc evitar pensar que no seré capaç de fer-ho bé, o que em farà mal, etc. Tenim alguns dubtes sobre com hauriem de col·locar-nos, com fer-ho bé, sobre l'himen i el mal que pugui fer, si som noies clitorianes o no, i de quina manera ho hauriem de fer en cada cas,etc. Siusplau alguns consells perquè se'ns faci més fàcil?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Ens encanta que les adolescents parleu sobre sexe i sexualitat i que si teniu dubtes utilitzeu el Consultori d'Adolescents.cat! És fantàstic!
És normal que pensis com serà la teva primera vegada, si ho faràs bé, si farà mal o no, si serà com te l'imagines, etc... Però el que t'aconsellem és que de l'únic que et preocupis de dues coses: la primera, és d'estar còmode amb la persona amb qui vulguis donar aquest pas, que junts estigueu a gust i bé, i que l'entorn també et resulti calmat, confortable i agradable. La segona és que hi hagi preservatiu, ja que el condó no és una elecció o una opció, és na mesura de salut, cap a tu mateixa i cap a l'altre persona.
Pel que fa als dubtes que teniu, tu i les teves amigues, en primer lloc heu d'eliminar els termes clitorianes o vaginals. Això són termes molt antics! Les dones no som ni clitorianes ni vaginals, ja que el clítoris i la vagina són dues formes d'obtenir plaer però no les úniques, també hi ha dones que poden tenir orgasmes a través de l'estimulació dels seus mugrons, i elles què serien? mugronils? per tant, fora aquests termes! Les dones arribem a l'orgasme amb l'estimulació del clítoris, dels mugrons, de les orelles, i de la manera que sigui però això no ens cataloga en unes o altres.
Preguntes com col·locar-vos, quina postura és millor en penetració per arribar a l'orgasme. La millor postura serà aquella amb la que mentre hi ha penetració hi pot haver estimulació del clítoris alhora, amb la teva mà, amb la mà de la teva parella o amb el fregament amb el cos de l'altre.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL