Amiga problemes alimentaris, URGENT!
Hola,
A l'escola som un grup de unes cuantes nenes que sempre anem juntes, 6 o 7. Una de elles, es una de les meve millors amigues, i ja fa temps (a principi de curs) va dir que volia aprimar, pero realment esta perfecta, tothom voldria tenir el seu cos. Ella deia que estava gorda i vam parlar seriosament amb ella perque veies que tenia un super cos que no hauria de voler canviar per res del mon. Es una noia molt esportista, feia unes 13 hores de esport a la setmana, pero ara ha tingut una greu lessió i no en pot fer. Ara molta gent li esta dient que ha aprimat molt, ella diu que ha fet dietea (segons ella deixar la nutella i aquestes coses, pero totes duptem que pugi aprimar tant amb deixar nomes la nutella). I ara TOTHOM li diu que esta aprimant moltissim. Ara esta venent tots els pantalons del any passat perque li van grans, i l'any passat no li anaven tant grans. Al menjador de l'escola ara, desde fa una setmana, es deixa gran part del menjar, i mel menjo jo ja que sino es queda alla el menjar. Avans es pintava les ungles i despres va deixar de pinarseles i desde que ha començat a aprimarse se les torne a pintar molt (vaig buscar sintomes de la bulimia a internet i ho he relacionat, putser i segurament no es per aixó pero es un dato mes). Cuant parlem totes amb ella asoles, o en grup, li parlem del tema i es possa de molt mala llet.
M'agradaria que hem diguesis: Que creus que te? Que hem de fer? Com ho podem parlar amb ella sense que es possi de mal humor?
Sara Bujalance

Hola noiadebarcelona! Gràcies per compartir amb mi aquesta preocupació que teniu respecte aquesta amiga. Pel que dieu podriem tenir sospites de que potser està tenint un problema relacionat amb el menjar, tot i que no podem estar-ne segurs. El millor que podeu fer per intentar abordar aquest tema amb ella sense que s'enfadi és preguntar-li sobre com se sent, si està preocupada o trista o si té ganes de parlar sobre com se sent, és a dir, parleu-li d'emocions i sentiments i intenteu evitar el tema de si s'ha aprimat o si menja més o menys. Si està patint un problema i li parleu de pes o menjar és possible que es tanqui i no vulgui parlar, en canvi, si li pregunteu com se sent sense esmentar el menjar és més probable que s'obri. Si al final acaba confessant que està patint problemes amb el menjar, podeu animar-la a que parli d'això amb els seus pares perquè seria la única manera de que se'n surtis. I si pel contrari, tot i intentar parlar amb ella no en treieu res de clar, us recomano que parleu amb el seu tutor de l'escola o amb els seus pares directament. Els amics teniu un paper molt important a l'hora de donar suport a la persona, però malauradament no la podeu curar, només ho poden fer els professionals, així que davant aquest tipus de sospites és millor informar a algun adult que se'n pugui fer càrrec i la pugui ajudar en el cas de que hi hagi un problema. Un petó molt gran! Es nota que sou unes bones amigues!