Por per la primera vegada
Hola adolescents,
Estic nerviosa per què aquest cap de setmana el meu novio celebra el seu aniversari i ens anem amb els seus amics por ahi. Jo tinc 15 anys i ell tindrà 17. La cosa es que ens coneixem des de petits i ens agradem des de llavors però no ens ho deiem. Jo em vaig tenir que anar lluny i llavors ell es va decidir a donar el pas de dir-me que li agradava farà cosa de un any. L'últim cop que vaig anar a veure'l ens vam liar i vam estar a punt de fer-ho però em va dir que no volia que jo ho fes per que era massa jove i em podia arrepentir, però farà cosa de tres setmanes a canviat d'opinió i diu que si els dos ens estimem per que no fer-ho i que aquest cap de setmana tot pot passar. Ens quedarem a dormir junts i pues a mi ja em va bé que pensi així per què vull fer-ho amb ell però pot ser sóc massa jove... El problema es que ara tinc por, però no por a que em faci mal per que se que el primer cop n'ha de fer i que si estàs tens encara en fa més. Es por a fer algo malament i perdre el que ara tenim. Jo no sé si ho ha fet per que crec que puc semblar cotilla o algo si li pregunto però les meves amigues em diuen que li pregunti. Llavors, que puc fer per no estar nerviosa? Sóc massa petita pet fer-ho? Podríeu dir-me alguns consells per fer-ho bé el primer cop?
Gràcies.
IESP

Hola V!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per explicar-nos la teva història!
Els nervis i dubtes davant de la primera vegada són totalment normals! Com bé expliques si estàs tensa, tot el teu cos ho estarà, per tant és important prendre-s'ho amb calma i sense presses.
És important també que ho facis quan realment et sentis preparada per fer-ho i que sigui amb la persona que tu vols, sense cap tipus de pressió. Podeu començar per descobrir de mica en mica el vostre cos, això us donarà confiança i us ajudarà, no cal anar directament a fer-ho, oi?
Si finalment voleu fer-ho, tingues present que:
- Estaràs nerviosa i potser no tot sortirà perfecte
- Comuniqueu-vos constantment. Explica quines coses t'estan bé i quines et fan sentir incòmode. Agafeu-vos-ho amb calma i no aneu molt a sac
- Busqueu un lloc on estigueu tranquils i no us molesti ningú
- I utilitzeu sempre, sempre, sempre preservatiu!
Recorda que sempre pots dir no i parar quan vulguis! En el sexe no hem de fer mai res que no vulguem fer.
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat