Embaras no desitjat
Bona tarda, soc un adolescent de 18 anys amb un greu problema. La meva parella i jo, tenim relacions amb preservatiu, però fa dues setmanes si no recordo malament, el preservatiu es va trencar, però em vaig donar compte quant ja vaig ejacular. Li vaig dir d'anar a urgencies per que ens donesin consell, però ella no volía anar, i jo li vaig insistir, però al final no vam anar-hi. Ella no pot pendre anticonceptius perque té el risc de trombosis ( Factor Laiden V ). Avui m'ha comentat que creu que està embarasada, i jo m'he enfadat perque no em va voler fer cas d'anar a urgencies, i resulta que ella no vol abortar,vol tenir el criu. La meva parella em treu cinc anys, i no ho se si ho fa perque em vol amargar la vida o que, jo ara mateix estic únicament pendent dels meus estudis, i no estic per cap altre cosa... Necesito ajuda urgent... Al arribar a casa he estat a punt de suicidarme..
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
La veritat és que la situació que expliques és molt delicada i complicada...
Primer de tot, abans de passar-ho malament, seria millor assegurar-se de si està embarassada o no.
- En cas que sigui que no: haurieu de parlar del que ha passat i de les vostres visions tan diferents, ja que en un futur us podrieu tornar a trobar en una situació similar. A més, si penses que ella podria arribar a fer coses per amargar-te, és que potser heu de parlar de la vostra relació, no creus?
- En cas que sigui que sí: et demanaria que busquis ajuda per portar aquesta situació, ja que l'últim que hauries de fer és enfonsar-te, i molt menys suicidar-te. És cert que seria un xoc important, i que hauries de pensar coses que mai has imaginat com a persona jove que ets, però hi ha més nois que han passat per una situació així, i sempre hi ha altres maneres d'enfocar-ho.
Les persones que t'estimen et podrien ajudar, d'acord?
I no dubtis en anar a un psicòleg si ho necessitessis, ja que quan la situació és greu, sovint hem de demanar ajuda professional per prendre decisions o gestionar tot el que sentim.
Molts ànims!!!!
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat