SUPERURGEEENT!!!
Hola!! Soc una nena de 14 anys. Estic desesperada i engoixada perque la regla se m'esta retrasant. Fa uns dies vaig mantindre relacions sexuals amb preservatiu, però l'estona abans va haver-hi algun apropament i no duia posat el preservatiu (el penis no va entrar). Despres de mantindre relacions vaig fer la prova i el preservatiu no estava petat. Estic super nerviosa perque vull que em baixi la regla... I si fos el cas, hi ha la possibilitat d'estar embarassada?? CONTESTEU-ME DE SEGUIDA SIUSPLAU!!! Gracieees!!
IESP

Hola!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per la confiança!
Si no hi va haver penetració sense preservatiu i quan hi va haver penetració vàreu fer servir preservatiu correctament durant tota l'estona, i vas comprovar que no s'havia trencat, pots estar tranquil·la perquè l'embaràs és molt poc probable. El retard en la regla pot ser degut a molts motius, i els nervis i preocupacions poden ajudar a que es retardi uns dies.
Si encara no t'ha vingut la regla, pots fer-te un test d'embaràs, que podràs comprar a qualsevol farmàcia, i sortir de dubtes per quedar-te més tranquil·la. Si els retards en la regla es presenten de forma recurrent i a més ja has iniciat la teva activitat sexual, sempre recomanem una visita al ginecòleg perquè pugui valorar si tot està funcionant correctament.
Una abraçada!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat