estic bé?
Hola! Mira, m'agradaria que resolguessis aquest petit problema entre anorèxia i dieta... sona una mica "oposat" però quan t'ho explica ja ho entendràs.
Tinc 14 anys, medeixo 1'60 mes o menys i peso uns...44 kg. La pregunta és.. estic bé? M'he d'engreixar més?
Com puc portar una dieta que faci que m'engreixi una mica per estar millor i que quan vingui l'estiu estiqui PERFECT!!! I per augmentar el pit? que puc menjar que faci que em creixi una mica el pit?
mercii per l'ajuda :)
Sara Bujalance

Hola Natalia! Per l'alçada que tens el teu pes és una mica just, però entra dintre de lo normal, així que si engreixes una mica estaràs bé, però si pel que sigui et costa engreixar, no et preocupis. El pes és molt relatiu, no depèn només de l'alçada, depèn també de la constitució, l'edat (tu ara estàs creixent i el teu cos encara ha d'anar canviant), l'estil de vida, etc. El pes depèn de moltes coses, així que no t'hi capfiquis gaire, el que importa realment és que tu et trobis bé, tant per dintre com per fora. El millor que pots fer pes estar bé és menjar de tot, de forma equilibrada (com marca la piràmide alimentària), i fer esport habitualment. A part d'això no cal que facis res més. Pel que fa al pit, no hi ha cap aliment per fer-lo créixer, però no t'has d'amoïnar perquè només tens 14 anys i encara t'han de créixer, sigues una mica pacient i ja veuràs com sortiran. Un petó molt gran!!