La Regla...
Hola, primer de tot, dir que moltes gràcies per crear aquest consultori per resoldre dubtes dels joves!
Primer volia fer-te 2 preguntes:
La primera és que, tinc 14 anys i encara no m'ha vingut la primera regla... estic una mica preocupada perquè casi totes les nenes de la classe estan molt més desenvolupades que jo i ja la tenen. Els nois també es fixen amb elles abans que amb mi pel tema del seu cos... A més, jo tampoc tinc molta pressa per el tema de la regla, però no em creixen tan els pits(els tinc molt petits) de com si la tingues (no se si s'ha entès). Normalment em surt gran quantitat d'un líquid blanc-groc-transparent que sembla un moc... em sembla que es el flux... Fa com 2 anys que tinc aquest mena de moc i encara no m'ha vingut. ESTIC PREOCUPADA...
La segona pregunta és que si em podeu donar consells per augmentar el creixement dels pits sense tenir la regla. A adolescents.cat vau penjar uns consells per augmentar el pit però si tenies la regla, jo encara no la tinc... MERCI ;)
PETONS!!
IESP

Hola Natalia!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies a tu per fer-nos una consulta! :)
Et responc a les dues preguntes:
1. Si tens 14 anys és normal que encara no tinguis la regla, ja que aquesta ve en edats molt variades. Hi ha noies que als 9 ja els ha vingut, i altres no la tenen fins els 17 anys. I a partir que ve la regla, el cos comença a fer més canvis i a desenvolupar-se, inclús els pits. De manera que el millor és esperar a que arribi la regla per saber quant creixeran els pits, d'acord? El que descrius que et surt semblant a un moc transparent, és el flux vaginal i serveix per netejar l'interior de la vagina. Si ja en tens, significa que el teu cos està començant a canviar, fruit de la pubertat i dels canvis hormonals.
2. El cert és que no existeixen trucs per augmentar els pits de manera màgica... Hi ha noies que fent esport aconseguiexen un pits més durs (la musculatura els puja), però no més grans. També existeixen sostenidors amb "push-up", que tenen com un coixinet i omplen el pit quan anem vestides. Però com ja he dit, encara tens temps per endavant i el teu cos ha de canviar, així que et demanaria que no et preocupessis tant i tinguis una mica de paciència, encara que costi :)
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat