Dubtes
Des de fa uns mesos dubto de la meva sexualitat, no tinc gaire clar si realment m'agraden les noies o no.
Els nois m'agraden, i estic segura, pero realment debuto perque fa relativament poc vaig conèixer a una noia que em sembla preciosa en tots els aspectes i m'encantaria fer-li un petó.
He tingut novio i m'agradava molt quan sortia amb ell, però ara dubto realment de la meva sexualitat.
Gracies :)
IESP

Hola Palomino!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
L'adolescència és una etapa plena de dubtes i aprenentatges. És molt lògic i habitual que en algun moment puguem dubtar sobre si ens agraden els nois o les noies. Per tant, i recollint el que la meva companya Elena Crespi va escriure fa un temps sobre el tema, el primer que s'ha de fer és:
No espantar-se: els dubtes són molt normals. Que es dubti no vol dir que necessàriament es canviï l'orientació sexual, senzillament significa que hi ha quelcom que no s'acaba de tenir clar del tot. I això és inevitable durant l’adolescència.
Ser heterosexual o ser homosexual no implica res de dolent, per tant, no cal que ens posem nerviosos. Una persona és heterosexual quan s'enamora d'algú del sexe contrari. I una persona és homosexual quan s'enamora d'algú del mateix sexe.
Sobre les lesbianes en concret. Les noies solen mantenir relacions més íntimes durant l'adolescència i durant tota la seva vida en general. (Ja se sap que qui va al lavabo de dues en dues som les noies!). Això fa que estiguem molt properes, ens expliquem confidències, fem moltes coses juntes i en àmbits amb una intimitat elevada i això pot donar peu a més confusió que no pas els nois.
No passa res perquè tinguis dubtes. És com quan no saps segur si t'agrada o no t'agrada algú: necessites que passi una mica de temps per veure cap a on van els sentiments. Doncs en això, també. No cal forçar res ni donar-hi massa voltes. De mica en mica aniràs veient si t'agraden més les persones del mateix sexe o del sexe contrari. I en el moment en que ho vegis més o menys clar, no està de més poder-ho comentar amb els pares, per exemple. I també amb la gent del voltant. No hi ha res dolent en els sentiments i en si ens enamorem d’un noi o d’una noia. És bo compartir-ho amb l’entorn per poder-ho normalitzar.
Esperem haver-te pogut ajudar!
Una abraçada!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat