Ajudam!
Desprès d'haver-ho fet cal que visitis a un ginecòleg? es que tinc aquest dubte des de fa setmanes.. i la meva mare ja sap que he tingut relacions sexuals amb la meva parella però no m'ha dit res d'anar-hi, però una amiga meva quan li va dir a sa mare que ella mantenia relacions sexuals li va dir d'anar-hi. Passa alguna cosa si no vas?
Gràcies.
IESP

Hola Sapivi!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Doncs no és pas obligatori anmar al metge un cop s'ha tingut la primera relació sexual, però sí que és molt recomanable. De fet, l'ideal és que les noies anem periòdicament al ginecòleg per fer-nos revisions, ja que estan destinades a detectar alguna infecció o malaltia.
Quan una noia comença a tenir relacions sexuals, es quan s'exposa a contraure alguna infecció de transmissió sexual (com el Virus del Papiloma Humà, els Herpes, les Clamídies, etc), i és per això que sempre és aconsellable acudir al metge regularment. Recordem que algunes d'aquestes infeccions poden ser perilloses si no es detecten a temps!
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat