com posar un tampo?
Hola, tinc 18 anys i ja fa 3 casi 4 que tinc la regla.
Sempre utilitzo compresa pero ara que ve lestiu magradaria saver com em puc posar un tampo i tambe si fa mal o n!!
Moltes gracies!! Petonets
IESP

Hola Noia_18!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
El primer de tot és que estiguis relaxada a l'hora de posar-te'l, ja que si no la musculatura de la vagina es tensa dificultant l'entrada del tampó, i això pot fer-te mal. Compra la mida més petita per començar, amb aplicador de plàstic perquè tot sigui més fàcil. Agafa un mirall petit i observa els teus genitals, localitza bé l'entrada de la teva vagina per on has d'introduir el tampó.
Busca una postura en la qual estiguis còmode, asseguda a la tassa del WC, dreta amb una cama aixecada recolzada sobre el WC, estirada, dreta amb les cames separades... busca aquella amb la qual tu et sentis millor i estiguis més relaxada. No et posis nerviosa. Si veus que no entra i que et fa mal, intenta relaxar-te i prova-ho una mica més tard. Un cop aconsegueixis introduir-lo, si et fa mal és que no el tens ben col·locat, així que retira'l i posa-te'n un altre. Portar tampó no ha de fer gens de mal, al contrari, no has de notar que el portes posat.
En el següent enllaç trobaràs una notícia que varen penjar des d'Adolescents.cat amb imatges de com posar-te un tampó, esperem que et sigui d'utilitat:
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat